Massimiliano, un italian îndrăgostit de România: „E minunată, românii sunt un popor cald, muncitor și ospitalier”

Massimiliano Retaggi este un italian de 44 de ani din Foligno, provincia Perugia, iar în viață are trei mari pasiuni: ciclismul, muntele și… pe soția sa, Marieta! O româncă din Suceava pe care a luat-o de nevastă cu 11 ani în urmă și împreună cu ea, an de an, străbate în timpul vacanțelor drumurile României. Pentru că cei doi aleg mereu vara, ca destinație de vacanță, pădurile umbroase din nordul țării noastre sau serpentinele Transfăgărășanului, merg la izvoarele răcoroase de la Borsec sau vizitează localitățile turistice renumite ale României și nu oricum ci pe bicicletă!

Sute de kilometri pe bicicletă pentru a vedea frumusețile României

Massimiliano a cunoscut-o pe Marieta în 2007 la Suceava și de atunci se declară îndrăgostit nu doar de femeia care a ales să-i fie soție ci și de România: „Din 2007 și până în prezent, am fost o dată sau de două ori pe an în vacanță în România și de fiecare dată căutăm să vizităm ceva nou”, ne spune italianul.

Între timp, a învățat perfect limba țării noastre: „Am început să studiez limba română, așa puteam să mă descurc în călătorii fara ghid. De câteva ori, am luat cu mine în România și câțiva prieteni italieni.”

„Sunt pasionat de mersul cu bicicleta, am făcut multe trasee în România, de obicei o excursie cu bicicleta înseamnă 100-150 km. Am urcat pe Transfăgărășan, Rarău, Suhard; mănăstirile din zona orașului Gura Humorului le-am vizitat cu bicicleta; orașele vecine le-am vizitat tot cu bicicleta, Botoșani, Târgu Neamț și Borsec, în județul Harghita. Când suntem aici, merg în vizită la cunoștințe sau colegi de muncă, ce sunt veniți acasă, în concediu, tot cu bicicleta, trec să îi salut pe fiecare în parte, în localitatea lor natală.”, ne destăinue prietenul țării noastre.

UP SERVICE DESPĂGUBIRI
Massimiliano Retaggi pe Transfăgărășan, în România. Foto: arhiva personală

Natura, literatura și istoria, comori de neprețuit ale țării noastre

Massimiliano, bărbatul care vine dintr-un frumos oraș al Italiei, ne-a mărturisit, în schimb, despre țara noastră: „Îmi place România, cu bune și cu rele. Sunt încântat de munți, de verde, de animalele care pasc pe pășuni, de peisajele încântătoare, de mânăstiri… pare că unele locuri sunt pictate de mâna lui Dumnezeu…”

Dar nu doar natura meleagurilor noastre l-a încântat pe Massimiliano, ci, pentru a înțelege mai bine cine suntem, de unde venim și din ce neamuri de strămoși ne tragem, el este interesat și de literatura și istoria României: „Am încercat să citesc și poezii de-ale lui Eminescu și cu ajutorul soției să le și înțeleg, îmi plac istoriile despre Vlad Țepeș și Ștefan cel Mare. În glumă, le spun tuturor că m-am născut în Bucovina!”

Massimiliano Retaggi în vizită la mănăstirile din nordul țării noastre. Foto: arhiva personală

Sărbătorile și evenimentele, cărți de vizită ale României în lume

Ne-am întâlnit cu Massimiliano și Marieta la Roma, cu ceva timp în urmă, la o sărbătoare românească. El vorbește perfect limba română și a intonat alături de noi toți imnul „Deșteaptă-te române” cu același patos caracteristic celor care iubesc România: „De 11 ani, împreună cu soția mea, am participat la diferite evenimente organizate de români pentru români, în Italia. Aici, la Suceava, am participat la un eveniment organizat de Asociația Italienilor din România, ROASIT.”

Massimiliano Retaggi cu soția sa la Ziua Iei tradiționale românești, eveniment care a avut loc la 24 iunie, 2018, în Piața Sfântul Petru, la Roma. Foto: Rotalianul

Veniți, vizitați și cunoașteți România!

„Mereu promovez România, colegii de muncă, cunoștințele, prietenii, îmi pun mereu întrebări, când văd fotografiile pe care le public pe Facebook.”

Despre român și despre prejudecățile pe care mulți le mai au în ceea ce ne privește, Massimiliano ne-a specificat: „Da, am auzit de-a lungul timpului păreri pro și contra despre români, iar o părere mi-am făcut-o și eu. Din punctul meu de vedere, fiecare dintre noi tar trebui să privească partea bună și frumoasă a lucrurilor și în funcție de posibilități, să îmbunătățim ceea ce e mai puțin bine, asta e valabil peste tot.”

„Le recomand italienilor și nu numai, să treacă pe lista lor de obiective de vizitat România. Aruncați-vă ceasul de la mână, încercați să cunoașteți oamenii și să locuiți la un loc cu ei, descoperiți obiceiurile lor și bucătăria românească, admirați-le costumele și dansurile populare din toate zonele țării… De la nord la sud, de la est la vest, România e minunată, românii sunt un popor cald, muncitor și ospitalier.”